Lugn helg...

I fredags åkte jag hem till Hammarstrand efter jobbet..
Skönt at komma hem ibland..
Efter att jag ätit så åkte vi och hämtade Viktor som var med Emil, Helena och några till och fiskade kräftor..
Mörkt var de innan vi var framme, på väg ner till ån möttes vi av  Viktor med ficklampa som undrade vilka de var som kom.
"- Vem är de? - Johanna, farmor och farfar! - Meh, ni ska ju hämta mej!!"
När vi kom ner så satt de vid en brasa och pratade eller läste med hjälp av pannlampor, de såg riktigt mysigt ut..
Lite längre ner fiskade även en moster och morbror och de hade fått riktigt bra med kräftor!

På lördagen vaknade jag fört av alla, men de är ju svårt att sova länge när man kliver upp 6 varje morgon.. man vaknar ju automatisk tidigt någon dag då...
Mamma och jag åkte ner till stugan och de var så vackert där.. synd att jag inte hade med mej kameran dit.. ångrade de verkligen..

På kvällen följde jag med Emil och Helena hem till Veronica som åxå var med och fiskade kräftor.. Hon bor i ett jätte sött hus som de har renoverat, lite avundsjuk faktiskt! Där kokade vi först kräftorna, som visade sen vara en konst i sej.. Tog ett tag innan vi valde vilket av alla sätt vi skulle göra de på, fanns ju tydligen väldigt många sätt att koka kräftor :) 
Sen åt vi, första gången jag åt kräftor.. De var gott, men väldigt mycket jobb för lite mat :P
Trevligt var de iaf!!
Men tyvärr glömde jag ju ta med kameran igen.. Måste bli bättre på de!

Idag har jag sovit länge! Skönt..
Hjälpte till lite hemma sen sprang jag runt och knäppte lite kort.. Mamma har ju så många fina växter i trädgården...

Men nu kommer då gå några veckor tills jag kan åka hem igen.. Men så är de ju ibland..

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Tommy

Mmm, kräftor som är så sjukt gott. Har aldrig fiskat dem själv, men då smakar dom givetvis ännu bättre. *avis*
Ha det bäst

2007-08-20 @ 00:11:37
URL: http://ginnungagap.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback