Måndag..

Detta har varit en kall dag.. kanske för att jag var ute och sprang på stan i några timmar och jag trodde de var varmare än de var så jag klädde mej inte så bra..
Men även fast jag var ute så länge och hade massa saker att göra så fick jag inte så mycket uträttat..
Jag gjorde de jag skulle.. med ändå blev de inget..
Gick för att köpa duschdraperistång.. hittade/fanns ingen,
Gick för att hämta Sara och Patriks post.. ingen hemma
Gick för att fixa nytt kort på banken för de andra var borta.. hittade de i plånboken när jag satt på banken
Gick runt och skulle hitta en burk med lock eller liknade.. kom hem med en liten skål som fick duga 
De sistnämnda tog längst tid, fick springa på många butiker.. fast  jag gick även runt och kollade på andra saker.. bara fönstershoppade.

Nu har jag diskat lite.. och snart ska jag göra mat..

De skulle vara mycket roligare att vara "hemmafru" om man inte gick och oroade sig hela tiden över att man inte har någon inkomst.. Förutom att man inte kan hjälpa till att betala de självklara som hyra och mat, så kan man inte heller göra något roligt..  eller unna sig något. Känner sig dum för att man gjort av med 20 kr på en skål som jag ville ha men kunnat klara mej utan, eftersom jag vet att de är 20 kr mindre som jag kan "hjälpa till med".
Skulle vilja ha ett jobb! Ett jobb som jag skulle trivas med, som jag skulle tycka var roligt.. Ett normalt jobb.. De jobb jag är utbildat till skulle passa fint!

men men.. önska går juh..

På tal om annat så har jag en stark känsla av att någon snart kommer att berätta för mej att de är gravid.. Har ingen aning om vem, var, när eller hur.. men någon kommer berätta de..
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback