Helg..

Nu är de helg..
Härligt med helg..
 
Borde ju inte spela så stor roll för mej som är arbetslös kanske ni tänker då..
Men de är skillnad, alla andra är ju ledig med och så är de ju heeelt andra program på tv:p
Nä, de är inte bara de.. Jag försöker skilja på vardag och helg..
På vardagarna så kliver jag upp 08.30 för att inte hamna i ett stadie där jag blir van att sova länge och därmed vänjer mej vid mer sömn.. Men på helgerna få har jag inget larm och får därför sova tills jag vaknar.. (vilket inte blir så länge eftersom jag vant mej att kliva upp tidigt så då vaknar jag automatiskt runt 9-10)
Sen så är det de självklara (iaf för mej) inget godis eller onyttig mat på vardagarna(försöker iaf).. Men på helgerna försöker jag göra de lite mer speciellt..
Å de viktigaste, på något vis lyckas jag att förtränga de faktum att jag:
 räknas som långtidsarbetslös och har svårt att hitta ett riktigt jobb,
 att eftersom jag är arbetslös inte har någon inkoms över huvudtaget och därför bara är en börda för Tommy som får betala nästan allt..
 att jag inte har en riktig utbildning och att jag inte heller har en aning om vad jag vill utbilda mej till (jag vet bara att jag vill),
 att jag saknar hobby och fritidintressen som jag kan syssla med när jag vill varva ner,
 och att jag just nu är i behov av.. Allt (lättast att skriva så, de är ganska mycket och skulle ta så lång tid att skriva..)
 Alltså, jag lyckas förtränga alla jobbiga tankar och varva ner lite, är de inte de helger är till för : )

Jag skrev inget inlägg igår, iaf inget som jag vill publicera..
Men jag hade roligt..
Veronica, med familj, har kommit ner över helgen för att fira en födelsedag..
Så igår kväll blev de fest.. liten fest iaf ,med människor som Veronica lärt känna här sen förut..
De var trevligt folk.. hoppas jag med var trevlig, blev nog lite för överförfriskad tror jag..

Så jag kom hem vid 2.30 inatt men satt uppe till kl var nästan 5 för att jag inte skulle behöva må allt för dåligt idag(och för att om jag la mej ner så snurrade allt).. Men jag vaknade vid 8 och kunde inte somna om.. så grattis på mej, 3 timmars sömn..

Senare på dagen gick jag ner på stan och shoppade lite med Veronica och Annika.. Alltid kul att shoppa, även om de är till någon annan med någon annans pengar.. Vi hittade lite olika saker till dem bägge..
Men de blev inte allt för lång shoppingtur efter som de var tvungna att göra sej inordning för kalaset ikväll..

Kanske kan träffa Veronica i morgon.. vi får se hur de blir..

Har även fått en utmaning, men just nu väntar jag lite med den..
Sorry Linda, men jag känner ju inte alls många som har blogg så de kommer kanske ta ett tag innan jag får ihop så många.. om jag inte tar helt random personer som jag inte känner.. Ska tänka på de.. sen så måste jag ju även fundera på vad jag sak skriva för underliga egenskaper..



Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback