Måndag, igen..

Ja nu är de måndag igen.. men denna gång är de inte en vanlig måndag..

För kl 10 i morse ringde Jens på dörren efetesom killarna hade bestämt att de skulle sitta och spela wow tillsammans idag..
Så nu har sängen som stod i gästrummet hamnat mitt i vardagsrummet och madrassen står mot en vägg här inne och den sista madrassen ligger hopknölad under fönstret i vardagsrummet..  köksbordet sår här inne i gästrummet..
Efter några timmar kom även Björn med sin dator så nu är de allt som allt är de fyra datorer här inne..
Så killarna ska antagligen sitta uppe hela natten och spela.. får stänga in dem i gästrummet, eftersom jag tyvärr inte kan stänga dörren till vårat sovrum..
Synd är de åxå att jag vaknar av minsta lilla och kommer vakna så fort någon går runt i lägenheten..
Får se ifall killarna sover, finns ju en säng..
Men om jag har tur så går de inte och lägger sej förrän jag kliver upp i morgon så jag får en chans att sova iaf lite i natt.. För då vaknar jag inte av att Tommy kommer och lägger sej eller av de eventuella snarkandet som brukar komma från de andra två killarna..
Ännu en gång kan jag ju nämna att de är tråkigt att jag inte kan stänga dörren till vårat sovrum.. skulle ha varit bra..
För i morgon ska jag på introduktion på mitt nya jobb och jag skulle behöva vara pigg och glad så jag kan göra ett så bra intryck som möjligt..
Men de fixar sej nog.. de blir som de blir, kan ju inte göra så mycket åt de nu..

Alltid trevligt att ha sällskap här hemma, men tyvärr så fattar jag ju inte alls mycket av vad de pratar om eftersom allt är wow.. Jag kan lite men inte nog mycket för att hänge med.. och även om jag gör de så är de inte intressant för mej, de inkluderar inte mej  eftersom jag inte spelar..

På tal om något helt annat så..
Jag har så många idéer som snurrar i huvudet om vad jag vill göra, vad jag vill köpa, speciellt till lägenheten.. Eftersom min burget är begränsad till max 1000 kr så finns de inte så mycket man kan göra.. försöker bestämma vad jag vill ha helst, men de är svårt..
Som jag skrivit förut här så är de mycket jag vill ändra på här i lägenheten för att vara nöjd och känna att de är som jag vill ha de..
Men om jag har tur så kanske budgeten utökas i slutet av månaden och jag kan unna jag/vi kan unna oss lite mer saker som vi vill ha..
För i motsats vad många tror så vill även Tommy ha saker.. han kanske inte bryr sej om småsakerna som jag vill köpa.. Men han vill ju ändå ha de mesta som jag med vill köpa.. Inte för att jag köper något som han inte vill ha men..
aja ni fattar nog vad jag menar..
Men jag får se hur de blir.. jag har iaf sagt de att ifall jag får veta att jag får ganska mycket jobb, så ska jag unna mej de där 1000 kr som jag nämnde här uppe..
Köpa lite saker som jag velat haft länge men inte äns vågat tänka på..
Eller kanske mer orkat tänka på.. att planera massa och kolla på alla saker som man vill ha och sen inse att man inte kan köpa något av de är inte roligt på en fläck..

Så idag har inte varit en normal måndag..
Förutom impuls lanandet, så åkte mina föräldrar utomlands idag.. de är borta i två veckor tror jag..
Är ganska avundsjuk, men jag tycker även lite synd om våra stackars två vovvar som blev lämnade hemma helt själva.. tur att jag har så snäll bror och sambo(hans, inte min) som tar hand om dem..
Men de är nog skönt för mamma och pappa att de får ta en liten paus från illbattingen(Silva) och hennes ständiga hyss...

Kanske försöka gå och sova... Men pga min nervositet för i morgon och alla andra tankar som snurrar i mitt huvud så kommer de inte bli så väldigt lätt..
Men nu ska jag nog sluta gnälla...


Kram på er

Kommentarer
Postat av: Veronica

Har jag missat nått om vovvarna, är de itne tre??

2007-03-19 @ 23:43:57
Postat av: Helena

Hej!!
Ja, det är itne så roligt jämt... Men han kan ju avra lite bra oxå.. =)
Oj, vart de skulle... Ja Berna sa nåt...som jag inte riktigt kommer ihåg... Eller riktigt uppfattade... Typ Playa del Fortes kanske eller nåt i den stilen tror jag det var... Men som tur är behöver inte ha Silva.. Bara Stella.. Silva är hos nån familj i stan som Jan-E känner som funderar på att skaffa hund, men sonen var allergisk, så de har Silva på prov nu... Hon var där tidigare oxå, och då gick det bra med sonen... Men om det blev nåt så skulle de ringa så får vi åka och hämta henne... Känns ganska skönt... Stella är ju så mycket lugnare... =)

2007-03-20 @ 06:17:02
URL: http://www.helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback