Hemma över helgen..

De är så tråkigt att vara hemma över helgen ibland, eller oftast..
Dom gångerna man är hemma på helger och inte jobbar å vill hitta på något, så är de ju aldrig någon annan som vill göra något.. de blir typ bara en halv-lam filmkväll eller något.. å de kan man ju lika gärna göra de helger när man jobbar.. för en film är ju inte så lång å börjar man tidigt så är de ju ingen fara..

Igår kollade jag på film med Veronica och Groten, de var en okej men ganska vanlig filmkväll..
De är ju alltid roligare än att sitta hemma och de är ju trevligt att umgås, träffar ju inte sina vänner så mycket som man vill.. Men jag ville ju som sagt hitta på något mer..
Kräver inte att andra ska fixa saker åt mej så fort jag knäpper med fingrarna eller så..
De är ju svårt att göra något när man inte har någon stans att vara, som fallet tyvärr ofta är.. Å eftersom jag bor hemma och inte kan köra ut mina föräldrar, så blir de ju svårt att få till något själv..
Men de jag saknar just nu är nog viljan att göra något mer.. 

Är just nu lite avundsjuka på alla som har ett eget hem, saknar att ha de..
För er som inte känner mej så är jag inte hemlös..
Bor antingen hos mina föräldrar i deras gästrum eller i en övernattningslägenhet som vi har inne i stan. De är en lägenhet som hela familjen använder om man vill sova inne i stan..
Så de jag saknar är ett eget hem, ett ställe som är jag bestämmer över och som bara är mitt!
Å allt vad de innebär..
Men först måste man få ett jobb å sen hitta en lägenhet som stämmer överens med de man vill ha..

Jag vill ha:

  *   en två, eller en stor etta med riktigt kök och riktig sovalkov som min säng får plats i..

  *   får inte vara dyrare ä 3500 i månaden..

  *   ska ligga närmre stan än våran lägenhet..

  *   är tapeterna fula så får jag de omtapetserat..

  *   å de ska vara inflyttning omgående eller snart..


De två sista sakerna hoppas jag ju bara på, men de är ju ändå ganska viktiga.. Men inte lika viktiga som de andra..
Men som sagt måste man ha en inkomst först..


Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback