Celebert besök

Idag har jag haft besök från den stora staden..

Mina älskade vänner Sara och Viktoria kom hit i några timmar..
De åkte hela vägen från stan bara för att äta lunch med mej!!!

Tråkigt att de kom så pass sent att allt han stänga innan vi ätit färdigt och sen svek vädret även lite..
Men vi klarade oss ändå, hann titta in i någon affär och Sara handlade inte.. Som på många andra ställen så finns de faktiskt mycket roligt att fynda på matvaruaffärer :P

Nu planeras iaf semestern för fullt och jag hoppas att jag kan flytta min semester några veckor.. blir ju så när man måste bestämma sej så tidigt när man ska vara sommar ledig..
Vi har två resor som planeras, vill inte säga för mycket om någon av dem förrän de är bestämt..
Men jag hoppas att Båda blir av!! Den andra, som är lite osäkert ifall den kommer bli av och som ligger lite väl långt in i framtiden, hoppas jag nästan mest på.. De är en sån resa  som jag alltid velat göra.. Men eftersom de är en drömresa så är den ju även lite dyrare och därför lite mer svårgenomförbar..

Annars idag så har e varit fullt upp här, som vanligt..
Mamma och pappa renoverar, Emil har varit hit med lite vänner och när de gick så stannade Viktor kvar en liten stund..
Viktor är så söt, han följde med mej och pappa och handlade lite.. När vi kom in i affären så sa pappa att han kunde gå till godiset medans farfar köpte en lott.. Men Viktor struntade godiset och följde efter faster(de är jag) istället.. Sen när vi kom fram till godiset frågade jag:
- vad vill du ha för godis då?
Viktor kollar runt ett tag och plockar tillslut upp en dubbelnougat, då undrar jag om de är allt han vill ha och de är de.. Då kommer farfar ikapp oss och undrar han med ifall de där var allt han ville ha och tar upp en rulle mjölkchockad bitar och frågar om han inte vill ha ett sånt? och Viktor svarar:
- men jag vill ju ha den! och håller upp sin dubbelnougat
- men du kan ju få båda.. säger farfar
- åh, åkej dåå! säger Viktor..
Å de går till kassan.. då märker jag att nougaten var två för 10 kr och springer till kassan med en till och farfar tar med den åxå..
Stackars unge, vi tvingar på honom godis.. han är duktig och tar lite å vi bara packar på honom mer...


Kram på er


Kommentarer
Postat av: Kickan

HAHAHAHAHA!

2008-04-11 @ 21:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback