Stickning


I julas så började jag sticka, de var min brors fru som fick mej att börja..
Vi hittade ett garn och mönster till så kallade "Åre" mössan..
 En sån har jag kollat på men tyckt varit lite väl dyr..
Men så blev jag övertygad om att denna mössa var väldigt lätt att sticka och Helena skulle hjälpa mej.
Så jag stickade en vit sån och Helena stickade något som nu kallas Huss-mössa..
Det är väldigt avslappnande att sticka märkte jag!
Som många vet så har jag svårt att slappna av, inte riktigt fattat hur mej gör. Även om jag inte har något att stressa eller oroa mej över så känns de ibland som om att min kropp stressar, svårt att förklara.. Men stickning funkar som sagt, iaf så här lätt stickning..

Sen när jag var klar efter bara någon dag ville jag sticka mer, så jag gick och köpte ett lila garn och började att sticka en till mössa.. Men när min jul semester tog slut så stannade stickningen upp.
Har flera gånger tänkt att jag ska göra klart mössan men det har inte blivit av, förrän ikväll!

Taaadaaaa


Före
Före


Efter


Efter







Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback