Lördags mys


 

Min dåliga tidsuppfattning som jag hade i går när jag åt middag fortsatte hela natten..
Efter att jag skrivit här började jag fixa lite i lägenheten, plockade och så.. När de kändes som att kl var ett, max halv två, så började jag fundera på att gå å sova.. så jag plockar upp mobilen för att kolla vad kl var och då visar den 03.27!
Jag var ju inte äns trött!!!
Min tidsuppfattning var alltså av med ca 2 timmar hela kvällen..
Ojoj..
Men då bestämde jag mej för att iaf sova fram till 12 så jag fick mina 8 timmars sömn som jag nog inte klarat av någon natt denna vecka! Har ju sovit väldigt oroligt inte kunnat somna, med massor av mardrömmar och vaknat flera ggr per natt...

Så min dag idag började väldigt sent, eller kl 12 kanske inte är så sent. Men de kändes sent eftersom de inte gick så många timmar tills de blev mörkt ute..
Ungefär 20 minuter efter att jag klev upp kom Vickan och vi satt å pratade lite medans jag åt frulle..
Sen gick hon hem i någon timme och jag passade på att skruvade ihop mina IKEA bänkar, som blev jättefina :D
Men jag ska inte ta hela äran, sistaa delen, att skuva fast tre hjul hjälpte Vickan mej med när hon kom tillbaka.. Ett av hjulen fick jag dit själv , men de övriga ville som sagt inte. Jag skruvade och skruvade allt vad jag kunde men skruvarna gick bara halvvägs ner..
Men de är tur att man har Vickan som kan allt..

Hon tog även hand om matlagningen, själv diskade och städade undan allt eftersom hon hade använt färdigt något..
Det blev falska älg öron (eller elefant öron, vilken man vill) med ugnsstekta grönsaker och klyftpotatis, bea och lite sallad med självklart..

Middag med Vickan

Jätte gott!!   - Men gumman, klänningen ser lite suddig ut!

Efterrätt

Efterrätt blev kladdkaka och grädde, de är ju så gott med något sött och lite(läs mycket) kaffe till efter en god middag.


Sen myste vi framför Grease med lite popcorn och godis..

En riktig heldag alltså, inte helt fel.. Nu är de nog dags att gå å sova, så jag inte vänder på dygnet allt för mycket innan jag börjar jobba..

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback