På väg hem..


Nu sitter jag i bussen på väg hem, har kommit en bra bit på resan och är nu i Dorotea(när jag började skriva detta inlägg var jag i Åsele :p)..
 
Denna gång sitter jag längst fram på den övre våningen av bussen (de är alltså en dubbeldäckare för er som inte förstod det) .
Det är ju här man ska sitta! Iaf om man vill se något..
Har fått kommentaren "men då får du ju se såå mycket". några gånger nu när jag varit uppe i Umeå och berättat om/klagat på att jag fått åka hela vägen med buss dit med buss..
För många har fått för sej att man ser så mycket kul när man åker buss genom alla dessa små byar..
Då fattade jag ingenting, hade ju suttit med näsan i datorn och de hade ju varit  mörkt ute halva vägen..

Så nu när jag ser lite mer på tillbaka vägen, vad finns att de att se??
Jo, de just de, de finns ju inte så mycket, eller jo de gör det kanske men inte som syns nu..
Det är slask grått och skog, överallt.. åker du tio minuter i denna buss så har du typ sett allt..
Eller nej, du har ju inte sett alla dessa små byar som finns längs vägen. Men tyvärr så ser du ju åxå likadana ut!!
Är säkert jätte mysiga byar och de är säkert fina på sommaren eller om man är kvar där ett tag och hinner se byn i sin helhet.
Men för min del så kunde de ju ha varit samma by vi åker in i varje gång, bara de att vi kommer från olika håll..
Lite högre och större hus, ett ICA, en mack, ett kebabställe och lite små affärer..
Jag tror även att mitt/vårat älskade Hammarstrand skulle se lika trist ut om man bara åkte igenom med en buss denna tid på dygnet och året..

Men som sagt, om man vill se något av allt detta som jag skriver om och om man nu vill göra de från en buss, så råder jag er att ta platsen längt fram på övre våningen för där har man bara bussens gigantiska framruta mellan sej och utsikten.. 

Å även om jag det låter som att jag klagar en hel del nu, vilket jag kanske gör, så tycker jag iaf att de är ganska häftigt att sitta här uppe och se skogen och vägen sträcka ut sej framför bussen.
Eftersom man inte bara ser vägen som man gör från en bil utan man sitter ju så mycket högre upp och ser verkligen ALLT( känns de iaf som)!
Nu håller solen på att gå ner och mörkret kryper sej på och himlen är sådär underbart vacker!
Önskar jag hade en kamera så jag kunde visa er vad jag ser just nu,,

Vilken vändning inlägget fick!

Så vad vill jag ha sagt. Man kan se mycket vackert från bussen om man väljer rätt plats och kasnke rätt tid, men man kan ju bara ta en kortare tur på typ 10-20 minuter för att se allt de vackra och inte sitta i 6 timmar..

Men nu, ifall jag sårade någons känslor som kanske gillar någon av dessa små byar lika mycket som jag gillar mitt Hammarstrand. Så vill jag ännu en gång påpeka att jag tycker ju så här under dessa omständigheter som jag nämnt innan och på sommaren är säkert dessa platser mycket vackrare..
 

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback