Lördag



voffenNu sitter jag hemma i H. 
Mamma å pappa åkte bort idag och ska vara borta hela helgen, så jag åkte hem för att ta hand om vovven.
Men sen behövde jag ju även tvätta och fixa lite annat med, bilder på de kanske kommer sen (om jag hinner göra det dvs)

Denna dag började tidigt för mej! Iaf till viss del, kl 4 vaknade jag av att våran hund satt med nosen mot springan i min sovrumsdörr och gnydde.
Hon var väldigt nödig och kunde tydligen inte vänta tills mamma eller pappa klev upp för  öppnade ytterdörren för henne. Så jag klev upp och tog ut henne i hundgården, så hon fick vara där. 
Men sen blev jag ju orolig att något var fel eftersom mamma inte vaknade och gick ut med henne.
För min mamma sover otroligt lätt i vanliga fall och jag stå utanför min sovrumdörr och viska "mamma" så flyger hon upp.. Fast det är vel kanske ofta så för föräldrar..
Men nu hade hon iaf inte vaknat.. Men pappa hade varit upp och rört sej lagomt till att jag klivit upp, klätt på mej och höll på att knyta på mej skorna! Så han viste jag ju att det var lugnt med..
Så där låg jag iaf och var orolig över att något var fel på mamma och jag skulle ju aldrig förlåta mej själv om något var fel och jag misstänkte det men sen inte gjort något åt det.
Tillslut gick jag upp och kollade och det såg ut som att hon andades som vanligt.. 
Så någon gång runt 6.00 somnade jag igen och vaknade inte förrän 12.45!!! 

bilenDå klev jag upp och ringde direkt till min (väldigt snälla) bror Emil som skulle kommer ner och hjälpa mej byta däck på bilen. 
Sen han jag bara klä på mej innan han var här, för att för ovanlighetens skull så höll han inte på att göra något utan kom hit på en gång..
När jag kom ut så hade Helena lagt sej på gräsmattan, såg inte helt fel ut.
Men jag hade ju tyvärr inte tid att slappa så jag.. Annars hade nog jag åxå gått dit och lagt mej :D
Så kollade dom på meddans jag bytte däcken och sa hur jag skulle göra, sen kollade bror så att alla bultar satt fast, helt liter jag inte på att jag kan göra rätt..

Vid 15 var vi färdiga, så de andra drack lite kaffe  och jag fick äta lite "frukost".

Nu har jag precis tvättat en maskin med tvätt och sitter bara  här och njuter av det vackra vädret! Det känns faktiskt som sommar här, bara löven som saknas.. 
 här sitter jag
 sommar
                   Härligt med sol och värme !                             Jag har redan varit ute lite barfota..



Men nu är det nog någon som vill gå ut på en promenad tror jag..

vovven



Kram på er

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fina bilder, ser ut som de är tagna ur en inredningstidning :)

2009-05-10 @ 19:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback