Do or Don't..


Att vaccinera sej eller att inte vaccinera sej, de är frågan....

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra! Ska jag vaccinera mej mot "svininfluensan"?!
Det pratas (som alla nog märkt) mycket om detta nu, vissa är emot och vissa är för.. 
Sen finns det flera som är som mej, som inte har bestämt sej än..

Har hela tiden tänkt att jag ska bestämma mej sen, de är ju ändå inte aktuellt att vaccinera sej än på ett tag! Men nu börjar de ju närma sej, har hört rykten om att snart får vi som inte tillhör någon riskgrupp börja ta sprutan/-orna..

Vad är de då som väger, för min del..
(OBS: Detta är inget som jag kan bevisa eller kan lova att de till 100% stämmer. Utan detta är saker jag läst eller hört och som jag tycker låter som att de kan vara sant)

Fördelar:

~
Risken för att bli sjuk minskar med 90%
~ Ifall en detta virus muterar till en värre influensa så kan det vara försent att vaccinera sej!
~ Eftersom risken med att bli sjuk minskar, så minskar även risken att bära smittan och föra den vidare!

Nackdelar:

Jag är orolig för biverkningarna(då menar jag farliga biverkningar, inte lite ont i en arm eller känningar av feber):
Att vissa personer faktiskt får ordentliga allergiska reaktioner och dör efter att de tagit sprutan!
~ Att detta vaccin inte är lika vältestat som andra vaccin och därför vet man ännu inte om alla biverkningar!
~ Att de ämnen som finns i detta vaccin i framtiden ska ligga kvar i min kropp och orsaka någon slags utvecklingsskada på mina barn eller mina barnbarn!
~ Att tillverkarna, iaf i andra länder, kräver ansvarsfrihet för framtida biverkningar 
~ Att de ämnen som finns i vaccinet kan höja risken för att jag själv senare i livet får en nervsjukdom eller någon annan farlig sjukdom! (även om det inte visar sej förrän om 10-20 år)

Sen även att:
~ Fler människor dör av "vanliga" influensan och den har jag ju aldrig (vad jag vet) vaccinerar jag mej inte emot..
~ Av alla som har haft influensan så är det väldigt få som har blivit väldigt sjuka eller avlidit och dom som har blivit de har oftast haft en bakomliggande sjukdom eller liknande.. Många har inte äns vetat om att de är just denna influensa de har förrän de får de bekräftat, eftersom de inte varit så svårt sjuka. Det finns heller inget säger att jag inte skulle klara av att få influensan lika bra som dom.
~ Om detta virus nu skulle mutera så kan de kanske mutera "runt" vaccinet, så de inte hjälper..
~ Jag inte ingår i någon riskgrupp och i andra länder rekommenderas vi att inte vaccinera oss...
 
~ Att chansen är stor att jag hinner bli smittad innan jag får vaccinera mej...

De skrämmer mej även lite att vi nästan bara lyssnar och godtar den information som en myndighet ger oss, att vi inte ifrågasätter detta och kollar hur de gör i andra länder.. Jag säger inte att de gör rätt i andra länder, men man kan ju ifrågasätta varför de gör som de gör och varför vi gör på ett annat sätt.
De har ju hänt tidigare i historien att läkare har rekommenderat medicin som de nog tror varit ofarliga, som sedan visat sej varit väldigt skadliga.. Nu är läkarna inte äns säkra utan noga med att säga att de inte vet vad biverkningarna i framtiden kan bli....


Men just nu känns det iaf som att... jag nog inte kommer vaccinera mej...



(från goggle.se)



Kram på er

 


Kommentarer
Postat av: Tommy

Inte! Jag tror bara att det är hittepå.

2009-11-13 @ 21:45:15
URL: http://www.vikbofoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback