Torsdag


Jaha, de börjar ju se lovande ut de här.. tre inlägg på två dagar, de är ju inte så illa måste jag ju själv säga :p


Idag har jag varit på jobbet, de känns väldigt segt att jobba just nu..
Vet inte varför, men jag har ingen lust alls..
Men de blir nog bättre snart hoppas jag på..


Ikväll har Sara och Leia varit förbi och vi har ätit lite småplock.
Sånt är ju trevlig och de händer tyvärr allt för sällan just nu..
Iaf att vi gör de hemma hos mej..
Men nu har jag tänkt att jag ska bli bättre på det..
Har ju haft någon enstaka middag och någon fest hemma hos mej, men inte alls lika många som jag har blivit bjudna på..


Jag har faktiskt suttit å funderat på varför jag inte bruka ta initiativet och bjuda hem folk, varför jag drar mej så för att ha fest hemma hos mej..  Varför jag egentligen inte vill ha fest utan ofta blir övertalad hellre än att jag väljer det själv..

Så har jag kommit fram till att de nog beror på att jag inte är van att ha besök. Jag har ju alltid antingen bott längst ifrån stan, varit ensammen så att de har ”varit lättare” om jag går istället för att folk ska komma till mej eller att min lägenhet har varit för liten för sällskapet...
Det har helt enkelt blivit så att jag aldrig har vant mej vid att de är hemma hos mej..
För de är ju inte att de är jobbigt att städa efter en fest (jag vet att de kan vara de, men sååå jobbigt är de inte). De vet jag ju eftersom jag ju absolut inte har något problem med att fixa festen tillsammans med någon i te.x. en lokal och sen städa efteråt..
De är inte bara de att jag är rädd att festen ska spåra ur för vi är ju faktiskt vuxna nu..  Visst jag har hyresvärden i lägenheten under, men frågar jag innan så brukar de ju gå bra.. 


Men nu när jag kommit fram till varför så har jag även fundera på hur jag ska vänja mej..
De är kanske inte så smart att gå från 0 till 100 (från att sitta själv till att ha fest), så jag ska börja lite mer försiktigt. 
Med att ha tex. filmkväll, middagar och tjejkvällar..
Hoppa över de där med festen så länge, så kommer jag nog dit så småningom så kanske jag tycker att de är kul att ha det åxå :D 


Så nu vet ni (iaf ni som läser) att jag tänker på de och vet om att jag varit dålig på det. Å ni kanske även förstår varför jag kommer börja bjuda in på massa mys kvällar istället för fester..


Detta blev ju åxå ett långt inlägg, tur då att jag inte satte mej och skrev detta i gårdagens inlägg!


Men eftersom jag inte tycker om att ha inlägg utan bilder så tänkte jag visa lite av de som jag gjort idag efter jobbet..


 pannkaka
Pannkaka
Dagens middag som jag åt med lite hallon/kesella visp..

 Muffins
Muffins (blev jätte goda)
Som jag provade på att baka idag, tyvärr är de inte ett recept ur boken jag köpte igår..
För där måste man ha en våg eller sätta sej med en omräkningstabell för att kunna följa..


Nu är det dags att försöka sova!
 

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback