Irriterad!


Ja, rent av förbannad..

Kan inte människorna på ett stort svenskt företag tänka efter lite!
De förtag som jag skriver om är Gina Tricot och det som har gjort mej förbannad är deras nya reklam..
Det är nog samma sak med alla deras reklamer, de är bara först nu jag faktiskt riktigt tittat..

Dom har ju en ny modell, eller ny och ny.. De var nog ett tag sen de bytte... 
Men de har iaf bytt till en.. yngre(?), men det är inte det som stör mej.. Utan de faktum att hon är så smal!


Emanuela De Paula, denna bild hittade jag här

Jag vet att alla tjatar om detta och att de flesta vet att reklam påverkar samhällets ideal..
Men de är ju faktiskt sant!
Det är bara att gå in och läsa de så kallade "fjortis-bloggarna", där de små nätta tjejer skriver om hur de ska gå ner i vikt, vilka dieter de provar, hur de svälter sej, hur de äter bantingspiller och hur "vidrigt det är när låren går ihop!"
Även om detta inte alltid är på alvar, så tar ju fortfarande unga tjejer åt sej och de gör inte saken bättre när de en av de klädkedjor som säljer kläder till dessa tjejer har en modell som är så otroligt smal!
Samma sak är det säkert med andra stora klädkedjor som tex H&M, det har jag inte kollat upp (och därför skriver jag inte om det nu)..
Men de gör det ändå inte okej!!

Gina borde snarare föregå med gott exempel och ha en tjej som åtminstone har proportioner som normala dödliga kan ha utan att svälta sej!
Ja, om man nu inte är född med den otroliga ämnesomsättning som alla dessa samla tjejer pratar om, så fort de får frågan om hur de håller formen..

Men nu har jag iaf fått ventilerat mej lite.. Hoppas bara att dessa människor snart skärper sej innan det blir värre, om det nu kan bli värre!


Kram på er


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig!

Pernille var mycket bättre, även om hon var smal så är denna mycket magrare, helt galet!

2010-02-25 @ 15:35:43
URL: http://hollywoodstar.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det är helt sjukt! Skönt att det är fler som reagerar.

Kram

2010-02-28 @ 14:21:47
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback