Första dagen avklarad!


De är mjukstart på jobbet denna vecka.. De var inte lika mycket som vanligt att göra idag, imorgon jobbar vi bara halvdag och på onsdag är vi ju lediga eftersom det är en röd dag.. Underbart! Sen passar det även mej extra bra just nu eftersom jag behöver kurera mej! Börjar bli riktigt förkyld nu, inte den roligaste starten på året.. Men förhoppningsvis så går det ju över snart!

Idag har jag (eftersom jag har haft lite tid över eftersom jag inte orkar göra annat än att sitta uppkrupen i soffan, med en kopp te) hunnit fundera lite på de kommande veckorna..
Har räknat och det är lite mer än 10 veckor kvar tills vi åker utomlands, så jag ska försöka att satsa lite extra på att komma i from.. Nu ska jag försöka äta bra och träna mer!
Hade ju ganska bra rutiner innan jul, men de har jag förlorat lite nu.. När man unnar sej något varje dag i två-tre veckor så är det svårt att sluta! Sen kan de ju inte heller räknas som att man unnar sej när det blir VARJE dag, då har det ju mer gått över till en vardag med dåliga rutiner! 
Men de löser jag med att (försöka) inte äta sötsaker på en hel månad... 
Träningen gick bra första veckorna, men den senaste så har jag inte äns tänkt på gymmet! Å eftersom jag nu blivit sjuk lär de ju inte heller bli av att jag går dit än på ett par dagar..

Men som sagt, på 10 veckor borde ju något kunna hända ;p
10kg på 10 veckor?! Nä, men kanske.. 5kg iaf?
När man kollar på biggest loser så kan ju de förlora 10kg på en vecka! Så lite borde ju även jag klara, även fast jag varken har PT eller dietist..

Fast sen har de kanske en nååågra fler kilon att gå ner än jag har........... 



Nä, nu ska jag fortsätta kurera mej!



Kram på er


Kommentarer
Postat av: Sara

2010 "Året vi Lyckas" ;)

2010-01-05 @ 08:12:19
Postat av: Moster S

Reommenderar LCHF. Du blir mätt, slipper sötsug och äter goda saker! :-) 7 kg på 7 v för mig, i och för sig kombinerat med magkatarr..men innan dess "två jeansstorlekar" på ett halvår. :-D

2010-01-05 @ 09:13:25
Postat av: Helena

Ja, om man väger 150 kg så har man nog lättare att förlora 10kg på en vecka, tror inte Din kropp skulle må så bra av det... =) Jag tänkte försöka prova med metoden "Sunt förnuft". Har som lite svårt för andra metoder, känns alltid som nåt som börajr, för att sen sluta, och vad händer då??

Man går förmodligen upp igen. Till syvende och sist är det ändå inkomster och utgifter som gör skillnaden!

2010-01-05 @ 10:03:52
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback