Fortfarande på våg..


Vi stannat på en vägkrog i iggesund och ätiti lite, men nu är vi på väg igen..
Nu har vi 16,2 mil kvar..

Tänkte att ni kunde få se hur det ser ut här bak i min lilla surf/dator-hörna:



Min halsduk hänger där eftersom solskenet gör så att jag inte ser något på skärmen..
Men här sitter jag nu och läser lite olika bloggar, kollar lite facebook och så..

Fick föresten veta något tråkigt om mitt nya internet abonnemang.. Tydligen så har jag inte fri surf..
Dum som jag är så trodde jag att de var  vad jag fick när jag bytte till Telia "fri", men icke...
Utan jag har bara dubbelt så mycket "surf-utrymme" jämför med mitt förra. SUCK! 

(Nu kommer en tråkig förklaring, så hoppa över detta stycke om du inte vill läsa om mobiltbredband)
Kanske inte är så många av er som har mobiltbredband eller som är så insatt så att ni förstår vad jag menar.. En kort/lätt (förhoppningsvis någorlunda rätt) förklaring är att jag har bara ett visst "utrymme" som jag får surfa på per månad och gör jag då något som kräver mycket nedladdning av information (tex kolla på filmklipp eller lyssna på musik) så tar det mycket av mitt "utrymme".. Å ju mindre utrymme som är kvar desto sämre internet, vilket resulterar i att i slutet av månaden funkar mitt internet nästan inte alls..

Men just för mej det betyder att det nog att det inte blir så mycket Spoitfy eller nya roliga serier som jag hade hoppats på och det var ju en av de anledningarna till att jag ville ha just "fri"..
Eller så kanske jag får betala 99kr/månad så kan jag lyssna offline. Men de känns ju onödigt, då hade jag ju lika gärna kunnat lägga de pengarna på ett mycket bättre internet abonnemang..

Aja, nu har jag klagat färdigt och ska nog fortsätta mitt surfande..

Kram på er

P.S. Fan va det luktar äckligt när man åker förbi Gävle!! *uuuäch* D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback