Måndag


Helgen är tyvärr över och allvaret börjar igen :(

Nu har det åxå konstaterat att de simmar runt en parasit i vattnet som gör människor sjuka.. Inte roligt! Och inkubationstiden är typ en vecka så har man otur så är man redan smittad... *peppar peppar*

I övrigt ska man koka allt vatten man använder i någon minut för att vara säker på att parasiten är död.. Ja, inte de vattnet som man duschar och tvättar i, men typ allt annat vatten man använder (dricker, lagar mat i, diskar i, borstar tänderna i, ger djuren, o.s.v)
Bara massa omständigt stök och allt tar så mycket längre tid när man ska koka massa vatten!
Vissa struntar i det och fortsätter som vanligt, eller så kokar de bara drickvattnet..
Jag tycker att ska man göra de så kan man lika gärna koka allt vatten så man är säker :p

                                      
                                                              Parasiten Cryptosporidium

Nu funderar jag starkt på att fly staden i morgon efter föreläsningen (sista innan tentan) och stanna hemma i H fram tills det är dags för tentan.. Då har jag iaf en vecka då jag slipper bry mej om vattnet och hemma finns det heller inte lika många distraktioner så då kanske jag kan koncentrera mej lite bättre..
För jag kommer ändå bara sitta och plugga nu fram tills tentan, eftersom jag har varit så lat nu och inte gjort de jag borde så blir det ju att sitta hela dagarna nu sista veckan!

Men sen börjar ju folk runt mej bli sjuk så även om jag stannar i stan så kommer jag nog att få sitta ensammen om kvällarna.. Inte roligt och jag hoppas att alla mår bättre snart!

Oj, vilket långt inlägg der blev...

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback