Gaaah!


Detta är ett gnäll-inlägg.. så vill du inte läsa/höra mitt gnäll så kan du sluta läsa här... ;)

Nu är jag riktigt j*vla less! Fattar inte att allt ska vara så ortroligt krångligt!
Speciellt när det egentligen är så j*vla enkelt!

Jag ska få bredband till min lägenhet, men för att kunna få det så måste de först installera ett vanligt abonnemang. Så därför meddelade föreTaget att de skulle skicka ut en tekniker som skulle "pejla" telefonjacket och att jag därför behövde finnas hemma hela den dagen eftersom de inte kunde säga exakt när denne tekniker skulle komma...
Dagen kom och timmarna gick, men ingen tekniker kom! Så på eftermiddagen ringde jag upp för att kolla varför, efter att ha suttit i telefonkö i 45 minuter kommer jag fram, och då visade det sej att beställningen på en tekniker hade blivit makulerad eftersom man redan "hittat" telefonjacket...

Några dagar senare så ringer min hyresvärd(som åxå bor i huset) och undrar om jag vet något om ett abonnemang som ska kopplas in, för då har han fått ett brev där föreTaget undrar typ "vad de ska göra med hans nuvarande abonnemang nu när ett nytt ska kopplas in".... Så jag ringer föreTaget ännu en gång, och får denna gång sitta i telefonkö i 35 minuter, för att kollar om de möjligtvis kan vara så att de är hans telefonjack de har "hittat".. Och de svarar typ "ja, så är det nog", så då bokas en ny tid in för en tekniker att komma. Denna gång skriver de tydligt in att de finns mer än en lägenhet i huset och lovar mej att de ska komma och fixa allt så jag ska vara säker på att allt blir riktigt gjort! 

Så nu idag, när teknikern skulle komma, har jag sett till att vara hemma hela förmiddagen (pluggat hemma med tjejerna och sen när de gått har jag bara varit hemma)....... Men ingen tekniker har kommit!
Så jag ringer upp föreTaget igen och blir denna gång runtkopplad till massa olika personer och efter över en timmes väntande i olika telefonköer så får jag veta att det tyvärr inte gått iväg något meddelande till teknikerna utan vi måste boka in en ny tid...............

Va F*N tror dom?! Att man har all tid i världen att vänta på dom?! Tänk om jag hade haft en heltidsjobb! Då hade jag förlorat över två arbetsdagar på detta j*vla väntande!! Och även om jag nu inte har ett arbete som jag måste vara på så har jag andra saker som jag ska hinna göra! Min tid är ju inte direkt mindre värdefull bara för att jag pluggar!


Och vad får jag för besväret?!....... Jo jag kan ju höra av mej igen, alltså sitta i deras j*vla telefonkö IGEN, när allt är klart så kanske jag kan få någon kompensation...... För de gick inte att fixa innan allt var inkopplat... Nej.. 




Jag hoppas verkligen att de funkar när de väl är inkopplat! *peppar peppar*




Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback