Onsdag


Halva veckan har gått och alla veckans föreläsningar är förbi... Känns lite konstigt, har lite saker som jag ska göra resten av veckan.. Men de är ju inte direkt så att mina dagar är är fullspäckade :p Men de är samtidigt skönt, slippa vara så stressad nu fram till jul! Då kan jag ju istället passa på att baka och pyssla!

Men en sak som jag märker med mej själv är att ju mer tid jag har desto mindre saker får jag gjort! Just nu har jag ca två föreläsningar i veckan som är ungefär två timmar långa och eftersom jag trodde att denna kursen skulle vara en stor och svår kurs (juridik) så har jag heller inte skaffat ett extrajobb... som jag absolut hade haft tid med! 
Så man kan ju säga att jag har OTROLIGT mycket "fritid"(ska ju plugga.. men..)! Ändå jag får typ inget gjort! Förutom när jag pluggar med tjejerna, vilket är en dag i veckan, så har jag kanske läst ett kapitel i boken.. om äns de! Jag bryr mej inte lika mycket om mitt yttre, fixar t.ex. inte naglarna eller noppar ögonbrynen lika ofta... Jag måste tvätta, men de blir som aldrig av.. och samma sak är det med träningen! JAG BORDE VERKLIGEN TRÄNA! Jag går promenader men de räkas ju typ inte :p Men ändå är jag så trött hela tiden...

Har jag däremot massor att göra med jobb, skola, vänner och familj, då har jag inget problem att få saker gjorda! Då är lägenheten ren(kanske stökig, men ren), tvätten är tvättad, jag har alltid fixade naglar, studielitteraturen blir... typ läst och jag tränar som bäst då!
Så jag får helt enkelt se till att jag har mycket att göra hela tiden, mår ju även bättre då både psykiskt och fysiskt! Är jag mycket piggare och gladare... 
Då menad jag inte så att man stressar utan bara så att man hela tiden har något att göra, en tid att passa eller något man vill hinna fixa under dagen..

Så de får bli ett av mina mål till nästa år, se till att jag har mer att göra på dagarna.. Kanske även skaffa ett extrajobb :) Men sen börjar ju även nya kurser som kanske inte är lite lugna som denna...

         
          Men samtidigt är de ju skönt att kunna ta en kopp kaffe och bara ta det lugnt ibland...
                          Fast bara det är i kortare perioder, annars blir man ju galen :p 


Oj, vilket långt inlägg det blev... ingen... Hahaha


Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback