Sladdar


JAG HATAR SLADDAR.... Eller ja, att dom syns iaf! Jag har nu sladdar som går runt hela mitt vardagsrum! Seriöst! De är typ sladdfritt efter en meter vägg i ett hörn av vardagsrummet, men de kompenserar vi med att de ligger dubbelt så mycket efter det! Och de går ju inte så bra för mej att dölja dom heller! Vet inte vad jag ska göra! Jag vet att man kan köpa (FULA)vita plastlister och "gömma" dom i... men hur gömmer men den listen då?! och förbi trösklar?! Vill ju inte direkt ha den vita (FULA) platslisten sittande runt dörren! För att inte tala om hur långa sladdar man måste ha för att de ska räcka runt hela rummet och sen runt dörrar... Dom är ju redan förkorta som det är! Ligger tvärs över hörn eller till och med (tyvärr) ligger tvärs över rummet på vissa ställen....

Då kanske någon undrar varför jag har så mycket sladdar... Jo... Jag har så dåligt med eluttag i min lägenhet och de få jag har sitter "på fel ställe"! Så en del av dessa sladdar är förlängningssladdar...



Här ser ni mitt vardagsrum (fin bild va ;p) de saknas ju lite småsaker(min fåtölj bla) men detta är de stora möblerna... De röda X är mina eluttag och de blå är där "TV-kanalerna" kommer in... Och dessa tre små fjuttiga uttag ska alltså räcka till: tv och "kanalbox", dvd, tv-spel, surroudljud(bla en högtalare i varje fönster), dator, skrivare, stereo, två fönsterlampor, två bordslampor och nu även ett modem.. och de mesta av sakerna har jag ju i eller vid tv-skåpet.... Ni ser ju bara hur långt det är till dit från uttagen!! = SLADDAR ÖVERALLT!

Jag vet inte vad jag ska göra... Hade jag haft pengarna så hade jag nog köpt fina nya golvlister i trä som man kan gömma sladdarna bakom, men då är ju fortfarande problemet vid dörrarna kvar... och vad gör man när man måste flytta något?! Sliter loss golvlisterna?!

Jag skulle ju kanske kunna möblera om och ställa tv:n vid väggen där bänken står och soffan tvärs över rummet, fast de blir kanske lite trång eftersom soffan är så pass stor som den är... Men jag vill ju inte heller ha det så, vill ju ha det som det är nu!

Aja, de tåls att tänka på.. ska nog komma på någon lösning annars får jag nog lära mej leva med sladdarna.. Men har ni något förslag så får ni gärna berätta det för mej :)

(Oj, ännu en långt inlägg :p)

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Helena

Har du provat att lägga en sån här bakom tv:n http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161985364?? Så blir det bara en sladd som måste gå runt rummet! Och vid andra lämpliga ställen där många kontakter möts!

2011-12-09 @ 12:08:51
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, jag har två sånna en som ligger under tv-skåpet och en som ligger vid bänken där jag har stereo, skrivare och lampa.. Så de tar ju bort massor av sladdar, men jag börjar bli rädd att jag överbelastar de uttaget som dom sitter i...

Men sen är de ju sladdar till surroundjudet(till högtalarna som står i fönstret), modemet som åxå står i ena fönstret(som har en el-sladd och en som går till telefonuttaget), kabeln som går till kanalboxen, lampsladdar.. ja bara massa sladdar som går år olika håll lixom... Men tack för tipset!(skriver även här ifall de är någon annan som tänker samma sak)

2011-12-09 @ 12:36:54
URL: http://animi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback