Malta

 
Så nu efter två veckor så kan jag ju berätta lite om resan åxå, inte bara de jag har köpt ;p

Resan var helt underbar! Jag vill tillbaka till värmen, maten, promenaderna, kvällarna inne i St Julians, polerna, stränderna och ja.. ALLT! Tyvärr går det ju inte nu när jag måsta jobba.. Men förhoppningsvis så dröjer det inte lika länge innan jag återvänder! 

                 
                             Jag på en av de roligaste kvällarna på väldigt länge!


Jag förstår hur vissa kan undra varför jag(vi) hela tiden vill återvända till samma ställe, men Malta är underbart! Det är en plats där jag verkligen kan slappna av, som jag speciellt märkte nu denna gång, och bara vara.. Jag har ju annars lite svårt för de då man hela tiden vill uppleva och se allt som finns att se dit man åkt.. På Malta har vi ju sett de mesta och känner oss så trygga att vi inte alls behöver vara planera alla våra dagar tillsammans, vill man inte göra samma saker någon dag så gör man inte de! Och vill man hitta på saker så finns det ändå en hel del att göra på Malta :D
Missuppfatta mej inte nu, jag älskar att resa till nya platser, se nya saker och umgås med mina vänner dygnet runt! Men ibland vill man bara ta de lugnt och njuta av allt och speciellt efter de senaste året var detta just en sån resa som jag behövde! 

Men vad gjorde vi då? Ja, vi shoppade ju som sagt väldigt mycket ;)
De dagar då vi inte shoppade njöt vi antingen på stranden eller åkte och la oss vid polen. Eftersom vi hyrde en lägenhet och inte bodde på hotell så hade vi ingen "egen" pol. Men Saras släktingar fixade så vi fick inpassering på ett stort polområde, så där var vi och slappade några dagar..

                
              Jag och Vickan en mysig utekväll med sushi och en hel del goda drinkar ;)

Sen på kvällarna så lagade vi antingen mat hemma eller åt ute och de mesta var faktiskt riktigt gott! Och om ni någon gång åker till Malta, missa inte att smaka glassen eller någon av alla underbara bakverk som finns där!!

                
                                              Jag och Sara äter lite glass :)

                
  Denna bild är tagen samma dag som vi åkte, på en morgonpromenad på Hilton området..

Bjuder inte på så många bilder eftersom de är lite privat och inte bara mina..

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback