Resor!


Just nu handlar stor del av mitt liv om resor och det är så roligt! :D Jag både har och ska åka på minisemestrar.. Men sen planerar jag även och bokar resor som kommer ske längre fram i vår och sommar.. Och vem älskar inte resor!

Helgen som var spenderade jag i Uppsala, hos min kusin och levde studentliv. Det gör jag ju även när jag är här hemma, men här finns ju inte alls lika mycket som är till för bara studenter som tex nationer. Jag åkte dit på torsdag eftermiddag och kom hem i söndagskväll.. Det var iaf riktigt roligt och det är synd att de ligger så långt bort! Men förhoppningsvis så åker jag dit en gång till innan sommaren och upplever något av de (som jag har förstått det) största helgerna i Uppsala :D

På fredag ska vi hälsa på Vickan i Umeå! Förhoppningsvis så går resan bättre än förra gången, då vi bara kom till Lillänge :p

Förutom det så började jag dagen med att köpa en flygbiljett från Malta i sommar! Biljetten till Malta hade vi redan och boende är redan bokat, så nu är det bara resa ner till och från Arlanda som saknas!


                                             Gammal bild från sist vi var på Malta

Nästa veckan håller jag åxå på att planera lite, men jag vet inte vad det blir... Först var ju planen att vi skulle åka upp till Åre, men eftersom det nog inte kommer att bli av så får vi se vad som händer.. Är lite sugen på en riktigt shoppning semester(som jag vet att jag absolut inte har råd med), så en tripp till Sundsvall skulle ju inte sitta helt fel...

Jag skulle även vilja åka ner till Stockholm någon gång innan sommaren, där utbudet är liiite bättre och då borde jag ju spara pengarna tills dess :p Men nu när min bror och hans familj snart kommer att flytta upp hit så har jag inte samma möjlighet till det, då man inte har någonstans att bo.. Om jag skulle försöka trycka in de innan de flyttar så har jag ju egentligen bara några veckor på mej och med tentor(bl.a.) och sånt så passar ju egentligen bara nästa helg.. Och de är ju lite sent att försöka planera in något sånt nu! Sen eftersom de ska flytta snart så blir det nog lite struligt för dem ifall jag åker dit, jag vill ju absolut inte vara i vägen eller göra det jobbigare för dem! Sen har jag ju heller egentligen (verkligen) inte råd... 

Men de är ju stor skillnad på vilja, kunna och borde :p
Antagligen så blir det bara en lugn helg hemma i stan med plugg inför tentan som jag har veckan efter...
Så får jag ta Stockholm någon gång senare under våren med någon av tjejerna!

Oj, vilket långt inlägg detta blev! Så resten av reseplanerna behåller jag nog lite för mej själv ett tag till ;)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Vickan

Man kan shoopa här i umeå oxå :) vi har äffärer jag lovar

2011-03-09 @ 00:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback