Halloween!


FAN VA JAG ÄLSKAR HALLOWEEN! Kände bara att jag behövde berätta det ;)

Nu är det bara 5 dagar kvar till halloween! Men inte heller i år har jag några direkta planer eftersom jag, precis som ifjol, har en tenta bara dagarna efter och känner inte att jag kommer att ha tid att fira ordentligt..
Fast jag  kommer nog ändå, som vanligt, vara lite mer halloweenig den dagen ;)

Under halloween-tider önskar jag ofta att jag bodde i USA och fick fira på riktigt!
För här i Sverige bara har en light variant av högtiden... De flesta firar ju inte ens på rätt datum utan blandar istället ihop det med Alla helgons dag och tycker att de är samma högtid! Men för mej är det inte det! Vi har ju maskeradfester och krogarna har temadagar, men de är ju inte riktigt samma sak.. Speciellt eftersom många har svårt att klä ut sej och hoppar därför över den biten och då blir de ju egentligen som en helt vanlig helg... Jag har flera gånger förberett mej för att de ska komma förbi några små spöken och säga "bus eller godis", men icke.. Eller varför inte få se vad som händer ifall någon inte har godis :) Kanske få se någon som fått sin gård klädd i toapapper eller något annat klyschigt!

Nä, som sagt så önskar jag ofta att jag bodde i USA runt denna tid, så man fick ta del av alla roliga tokigheter, se hur alla pyntar sina hem, alla roliga utklädnader och hur typ alla helt enkelt gå fullt ut i firande!

Speciellt när man ser sånt här!

    


Helt underbart! Jag blir så glad av denna film! Hoppas jag någon gång i framtiden får möjlighet att åka till USA och uppleva det på riktigt!


Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback