Nya jobbet


Fick veta en rolig sak igår, angående de nya jobbet, när jag pratade med min gamla chef!
Jag hade nämligen lämnat henne som referens när jag sökte jobbet.. Och igår när jag ringde för att berätta att jag fått jobbet och inte kommer att kunna jobba hos dem i sommar, så passade jag på att fråga om de hade ringt henne(för jag hade lämnat två referenser och den andra personen hade de inte ringt).. De hade dom ju självklart och hon förklarade att jag måste ha gjort ett väldigt bra intryck på intervjun! För hon sa att personen som ringde hade pratat så gott om mej och att hon knappt behövde säga något själv :D

De tycker jag är jättekul! För själv gick jag från intervjun och kände att jag nog hade kunnat göra mycket bättre ifrån mej och att de nog var en otroligt liten chans att jag överhuvudtaget skulle ha en chans att få jobbet! Bra att veta att man gör ett bra första intryck, iaf på intervjuer men förhoppningsvis även i andra jobbsituationer!


Men på tal om mitt nya jobb så ska jag maila dom nu ;)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Karita

alltid kul att få höra sånt jöe :)

2012-04-12 @ 13:21:51
URL: http://knasrita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback