Fredag


Varför ska de alltid vara "dåligt" väder när vi ska göra något roligt som involverar att vi behöver bil?! De är ju inte ofta vi gör något där vi behöver bil, eller åka en längre bit.. Antingen är de snöstorm (Umeå resan, första försöket) eller spöregn(alltså så mycket regn att vindrutetorkarna inte klarar av det och man typ inte alls ser vägen) (en av resorna hem från Nyköping(?) efter en utlandsresa) och nu ska vi ju bara upp till Åre, men då har vi istället har två bilar(och alltså dubbelt så stor chans till bil-krångel) och då är de självklart närmare -30 C där uppe!


Här hemma i stan är det inte så mycket varmare heller....

Men de ska nog gå bra ändå, om inte annat så har vi ju inte jätte långt hem så vi lätt kan få hjälp ifall vi skulle behöva det :) Om man bortser från kylan så ska de bli riktigt roligt med en tjejweekend!  Vi har ju pratat om att vi ska försöka ta oss iväg till Åre i flera år, men aldrig riktigt fått ihop det med lediga helger då alla kan osv, men nu ska de äntligen bli av! Sen ser jag verkligen fram emot all god mat och sånt som vi var iväg och köpte igår ;)


Men de finns ju en positiv sak med att de är såhär kallt ute och de ofta gör allt så väldigt vackert! :)

Så idag ska jag packa, springa lite på stan och fixa de sista innan jag ska plocka upp tjejerna! Tanka ska jag åxå försöka att hinna med.. och jag får inte glömma maten, eller musiken.. och kläder, va ska jag ha på mej när vi ska gå ut?! Och sängkläder måste jag ta fram.... Sen får jag inte glömma massa varma kläder ifall vi ska försöka vara utomhus... Oj, jag måste nog sätta igång nu!! ;)

Hoppas ni alla har en riktigt bra helg!


Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback