Blir så irriterad på mej själv!


Varför är jag så disträ när de kommer till att hålla koll på vilket datum det är! Försöker lära mej att kolla varje dag! De funkar iaf i perioder, men sen glömmer jag av det ingen! Eller så kollar jag de på kvällen när jag sitter framför datorn och då är de ju ofta för sent ifall de nu är något speciellt med just de datumet... 

Jag håller mer koll på vilken dag i vilken veckan något händer (och inte vilket datum)! Så jag missar sällan något eftersom jag kommer ihåg de mesta som ska göras (som tex deadlines, inlämningsuppgifter, jobb"saker"), sen planeras ändå händelser ju oftast inte allt för långt i förväg och gör det mot förmodan det så pratar man ju ofta om det när de börjar närma sej..
Så oftast gör ju det inget att jag är dålig på detta....

Förutom när det kommer till födelsedagar!
(Fast dom planerar man ju inte heller in utan de är ju bara där, samma datum, varje år...) Och även om jag ser vilket datum det är så har jag svårt att koppla det till att någon fyller år då! Försöker lösa det på andra sätt, oftast på facebook eller med en påminnelse i mobilen.. Men ibland så funkar inte de tyvärr inte, man glömmer kolla eller lägga in någon påminnelse och då slutar det med att jag missar att gratta någon! De är nog flera runt om mej som vet vad jag menar och jag ber så mycket om ursäkt! Oftast så jag har tänk på det någon dag innan(nästan alltid dagen innan!) men glömmer det ändå och kommer oftast(populärt ord i detta inlägg, jag vet :P) på det någon dag senare, men de är ju inte bra det heller..

Och nu har det hänt igen! Förlåt storebror för att du bara fick ett (väldigt sent) grattis sms! Men jag hoppas som sagt att du haft en riktigt bra dag!



Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback