Gymmet


Efter att ha börjat träna på morgonen så har man blivit bortskämt med att de inte är så mycket folk på gymmet, men eftersom jag sov bort hela förmiddagen blev det inte att att jag gick förrän nu ikväll.. Och de är inte alls roligt! De är ju typ kö till allt och de har jag inte alls tålamod till när jag tränar! Nä, jag får helt enkelt gå på pass om jag måste träna på eftermiddagen! Men i övrigt så blir jag fortfarande förvånad varje gång jag ser alla stylade och till fixade människor, visst kan jag förstå att om man går på gymmet efter skolan eller jobbet så kommer man vara sminkad och så... Men att dränka sej i parfym(vilket jag antar för har den doften suttit sen morgonen så hade nog ingen kunnat gå i närheten av dom de första timmarna av dagen), eller sminka sej för att gå på gymmet (sminket ser nylagt ut), eller de som har lösögonfransar(!!)(de skulle jag nog pilla av innan tärningen ifall jag hade... nä jag hade nog aldrig använt de till vardags)... De är saker jag inte alls kommer att förstå! Man är vell där för att träna? Svettas? Varför har man då lösögonfransar eller massa parfym(okej parfym kan jag fatta mer än de andra.. men inte sååå mycket?!)


Sen hela grejen med att använda lösögonfransar till vardags är ju en helt annan sak som jag inte alls kan förstå?! Eller hur folk orkar sätta i löshår varje dag? Eller alltid ha låånga lösnaglar?? En sak med löshår/fransar som sitter fast i några månader, och som oftast ser mer naturlig ut eller ha kortare lösnaglar så att man faktiskt kan använda händerna.. Men att sätta i/limma fast varje morgon och ta/av ur varje kväll! Hur orkar dom?!?!?! Varje dag?! Och varför?! Fattar inte vad de har för bild av hur människor ser ut i verkligheten? Vilka krav och vilken press de har på att hela tiden så bra ut?! Tyckte de var illa nog när de svälter sej själva till benrangel och alltid vara fashionistas, men att sen se ut som Hollywoodstjärnor till vardags åxå... Kan inte vara lätt att vara ung tjej idag....




Jag skulle kunna tänka mej att ha lösögonfransar eller löshår till speciella fester, men inte äns då använder jag de eller äns lösnaglar! Skulle vilja ha orken att lära mej hur man sätter dit sånt så det ser bra ut och vem vet jag kanske lär mej någon gång i framtiden..
Men skulle jag ha råd så skulle jag som sagt välja den mer permanenta varianten och bara fixa till den då och då, så de håller sej snyggt ändå utan att jag behöver göra så mycket :P

Vad jag ville med detta inlägg vet jag inte, bara skriva av mej lite kanske..

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Karita

Guuuud jag håller med dig Johanna! Dom där lösögonfransarna ser man överallt ny förtiden och som sagt så är det ju helsjukt att dom har dom till och med på gymmet?!?!?! GAH!

2012-02-21 @ 06:28:41
URL: http://knasrita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback