Blue Monday..


Måndagar är ju inte riktigt mina favvodagar kan man ju säga, de är inte mycket som går som planerat och denna dag var ingen undantag! Eller jo, kanske lite.. jag tror nästan att de har varit lite värre, men så kom jag på varför (skrev om det för något år sendan)... De är ju Blue Monday! Den dag på året vi är som mest deppig.. Eller för min del, att allt går lite sämre :p

Tydligen så är detta en teoretisk uträknat faktum! Detta är den veckan på året som vi mår som sämst och detta är pga 6st faktorer: det gråa vintervädret, tiden som passerat efter julhelgen/ledigheten, skulderna från julhandeln och de låga kontosaldot eftersom pengarna inte kommit än, brutna nyårslöften, låg motivation och känslan av att de är nu man måste agera.. Sen är eftersom måndagen är den dag i veckan som många tycker är jobbig så är det just på denna dag, denna vecka, denna tid på året som därför har blivit utsedd till Blue Monday...



Så nu vet ni, om ni känt er lite extra låg eller tycker att denna dag var lite extra jobbig, så är det för att den är de!

 

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback