Måste få skriva av mej lite...


Vissa saker är nästan skrattretande och jag skriver nästan eftersom de samtidigt irriterar mej att vissa är så barnsliga! Men förutom den irritationen tycker jag bara att det är löjligt, patetiskt och ja, skrattretande!

Då tänker jag på hur vissa orkar lägga ner tid på att göra saker, bara för att andra ska se vad de gör.. då menar jag inte den vanliga status-se-på-mej-och-allt-jag-åstakommit inte heller vanliga "hintar"(som jag själv kan vara ge ibland), utan mer saker för att irritera eller såra andra... Eller de gör nog inte sakerna enbart därför, men de faktum att de anstränger sej lite extra för att någon ska se det! Typ "du, du, kolla på mej och vad jag gör".. De är inte de lättaste att förklara hur jag menar, mina vänner förstår nog, men jag hoppas att alla andra åxå förstår iaf på ett ungefär..

Har du någonsin tex kysst någon och sen kollat så någon annan faktiskt såg att ni gjorde det? Eller har nu träffat någon ny och sen hör av dej till exet bara för att denne ska fråga vad du gör nu så att du får berätta det? Eller kanske ser du bara till att personen i fråga ser det och att de ska synas hur bra ni har det? Har du kanske gjort samma sak mot en gammal vän när du träffat en ny? Har du försökt bekanta dej med någon, extra öppet och synligt eller snarare gör något för att de ska synas extra, bara för att de ska sticka lite i ögonen på en vän eller ett ex?

Gör de du vill göra, men ansträng dej sen inte för att någon annan ska se och kanske även bli sårad över det.. Visst är det självklart inte något man ska dölja eller gömma! Och självklart kan liknande saker hända av misstag, men inte om och om igen..
Men att anstränga sej lite extra för att såra någon, för att se till att de inte ska missa vad du gör, är inte bara löjligt och skrattretade, utan de är fjortisfasoner! Och om du tror att ingen förstår eller ser vad du håller på med så är du bara dum! För de är ofta ganska självklart, speciellt för dom som känner dej!


Detta är något som jag tänkt länge och som händer hela tiden, alltså inte bara något som händer nu! Utan en sak som jag rent allmänt stör mej på, och det stör mej lika mycket när det händer andra... Och som sagt, mina vänner förstår nog precis vad jag syftar på :P

 

Hittade ingen bild som var som jag tänkt, men så tycker jag ändå att denna passa väldigt bra!


Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback