Jordgubbar!!


Har suttit i flera dagar och sagt att man inte alls behöver äta jordgubbar på midsommar! Med tanke på det sjuka priset som dom säljs för nu såhär innan midsommar så tycker jag att man hitta på något annat istället och spara jordgubbsätandet till senare.. Och de är inte för att jag är snål, utan de är mer för att jag blir så irriterad och tycker att de är så fult gjort av dom som säljer jordgubbar att typ dubbla priset veckan innan midsommar! När jag var och handlade för någon dag sen så sålde de en låda(kan inte ha varit en liter äns för de var så små) för typ 45kr! Och om någon vecka så kommer man att kunna köpa en liter för typ 20-25kr.... Visst, jag förstår att de är tidigt på säsongen så de inte finns så mycket färdiga gubbar.. Men då tycker jag att de kan importera jordgubbar från länder med "tidigare säsong" så att de finns att köpa i flera prisklasser.. Sen förstår jag även att de självklart, till stor del, är för att dom vet att människor ändå köper jordgubbar och därför kan tjäna mer just nu! Men de tycker jag åxå är taskigt och dåligt servicetänk eftersom de känns lite som att de "lurar" kunderna...

Varför skriver jag om det här nu så? Jo, de är nämligen så att just nu så har jag lust att ta tillbaka allt jag sagt! :p Jag skulle gärna äta jordgubbar till frukost idag! Och så känns det nästan som ett måste att äta jordgubbstårta idag! Och jag skulle gärna ha lite färska jordgubbar till vinet ikväll!! Gaaaah, är så galet jordgubbssugen!

image description

Så jag kollade i frysen och hittade några små stackade i en liten påse, så då fick det fick en jordgubbs/hallon smoothie! Inte för att de är samma sak som jordgubbstårta, men de är bättre än inget ;p


Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback