Lördag


De blev inte så att jag åkte till H i helgen, kände att efter dessa intensiva veckor när man inte gjort mycket mer än att pluggat och jobbat så har man kommit efter med allt annat! Så var det en hel del jag ville försöka hinna få gjort innan jag börjar jobba på måndag... Så att man bara kan komma hem och känna sej lugn, slippa den där jobbiga känslan av "att man borde  nog.." som jag nog haft större delen av våren tror jag. Utan istället komma hem till ett rent och fint hem, med en tom tvättkorg, att de finns massa bra mat hemma och att man slipper skämmas ifall någon vill komma förbi på kaffe! :)

I morse fick jag faktiskt ett sånt sms, de var min bror med familj som tänkte komma förbi och fika lite... Så då var det bara att försöka få bort så mycket som möjligt innan de plingade på dörren! Men nu har jag lovat mej själv att detta var sista gången som jag ska "panikstädade" för att jag ska få besök, från och med nu så ska jag prioritera städning! Det har jag nog inte riktigt gjort sen jag bodde i Norrköping!
Nu låter de ju som att jag är värsta slashasen och att jag aldrig städar, men så är det inte alls! Så stökigt har jag det inte, utan de är de är oftast bara disken som jag brukar hamna efter med och så brukar jag vara dålig på att städa undan saker så att de nog ser mycket stökigare ut än det egentligen är! Mycket är väl såntdär som man bara själv ser och som man inte äns tänker på när man är hos andra...
Men jag kan ju samtidigt säga att jag inte prioriterat städningen, har det funnits något roligare att göra så har jag gjort det, lätt! Men nu ska de bli ändring på det! Jag ska bli bättre på att hålla efter och städa undan lite varje dag istället...
Aja, nog om städning..

Nu har jag iaf "invigt" köksbordet! Det blev både lunch och go fika och det fungerade riktigt bra ;)


Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback