Lördag


Usch va jag är stressad och på dåligt humör idag! Och jag vet inte riktigt varför heller... Kanske för att de inte alls gått så bra att plugga de senaste dagarna (jag har inte alls hunnit så långt som jag hade hoppats) och att jag samtidigt har så mycket annat jag ska hinna med att jag inte har tid att sitta med skolböckerna så mycket mer..

Men nog om det! Har iaf hunnit med en hel del idag.. Förutom två korta promenader med vovven så har jag varit ner på stan och uträttat lite ärenden! Men hjälp va mycket människor de var! De är ju Gregoriemarknad (eller hur de nu stavas) här i stan och människorna flockas! Jag tänkte gena lite över torget med de var helt stopp, tog mej nog nästan 10 minuter att gå från ena sidan av torget till den andra (tar inte äns en minut annars) och nej, jag överdriver inte! De var så tjockt med människor och marknads bord och folksamlingar som stod och lyssnade på någon som demonstrerade något, så de gick inte att ta sej någonstans! Inte bästa med mitt dåliga humör..Men efter att ha trängt mej förbi och tagit några omvägar så kom jag äntligen ut på andra sidan!
Väl där mötte jag en gammal klasskompis och hon hade en så oooootroligt söt hundvalp! Så liten, mjuk, gullig sak(hade velat visa en bild på sötnosen, men matte hade inte lagt ut någon bild på hennes bogg än tyvärr)! Och de hjälpte mitt humör en hel del :)

Anledningen till varför jag överhuvudtaget skulle ta mej över torget var att jag skulle gå till BB med en liten leverans! Blommor från farmor och farfar och en liten present från mej med!
Men nu måste jag gnälla liiite till... När jag betalade den lilla presenten så frågade kassörskan ifall jag ville ha paketet inslaget och jag tänkte att de kan ju vara bra.............





Tack snälla kassörskan för att du tog dej tid och med omsorg slog in mitt paket i de otroligt vackra papperet...... eller.... Blev lite lätt chockad när jag plockade upp det ur påsen och såg hur det såg ut...
Inte äns om jag skulle gå på ett barnkalas skulle jag nog vilja lämna ifrån mej ett paket som såg ut såhär, om jag hade något annat val... Hade jag jobbat där så har jag nog skämts om detta var allt man kunde göra för att så in paket... kanske om man hade vänt papperet ut och in så de istället hade blivit vitt, tagit två varv så de inte blev så knöligt och sen bara hade något snöre eller något... Nä, ofta är jag inte så petig med saker, men om man ändå erbjuder sej att slå in paket så ska man vell göra de ordentligt och om man nu inte har tid (jag var nästan själv i butiken) eller möjlighet till det så kan man ju, som många butiker gör, bara ställa ett litet bord vid dörren så kunderna får göra det själva istället..

Helst av allt skulle jag ha velat gå hem och göra om det så jag fick det som jag ville, men eftersom jag var så stressad och en bra bit hemifrån så gjorde jag istället så att jag tog bort papperet och använda bara en liten bit som ett kort så sötnosen och hans mamma skulle se vem presenten var ifrån ;p

Oj, vilket långt inlägg de blev idag...


Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback